تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

اجرای طرح زیست عفیفانه با شعار «زندگی و بالندگی» در سطح ملی

  • کد خبر: ۱۷۹۱۵۶
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
اجرای طرح زیست عفیفانه با شعار «زندگی و بالندگی» در سطح ملی
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از تدارک و برنامه‌ریزی اجرای طرح زیست عفیفانه با شعار «زندگی و بالندگی» در سطح ملی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر احد فرامرز قراملکی در نشست خبری آغاز دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز که صبح امروز ۲۳مردادماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: پس از مذاکراتی که با نهاد ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان انجام شد، اجرای این طرح با شعار «زندگی و بالندگی» کلید خورد.

وی مراد از بالندگی را رشد مستمر فرزندان توسط والدین ذکر کرد و افزود: در همین راستا نقشه عملیاتی براساس نیازسنجی چندوجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیازسنجی چند وجهی ارائه دهند.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: در گام بعدی پژوهش‌های وسیعی درخصوص تحقیقاتی که در غرب به‌ویژه درحوزه اخلاق فمینیستی درمورد مراقبت انجام شده، صورت پذیرفت و آورده این پژوهش‌ها طراحی و تدوین ۲۹درس‌نامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان بود.

وی با بیان اینکه برای این درس‌نامه‌ها ۲۹سناریو توسط تیمی هنرمند در تهران ساخته شد و درس‌نامه‌ها تبدیل به درس‌نامه‌های چندرسانه‌ای شدند، گفت: این درس‌نامه‌ها در مرحله نخست برای ۱۰هزار نفر از والدین در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان و یزد اجرا می‌شود و در مرحله بعدی به صورت ملی ارائه خواهد شد.

قراملکی ادامه داد: درس‌نامه‌ها برای ۵۳نفر که توسط آموزش‌وپرورش از سطح کشور معرفی شده‌اند در یک دوره تربیت مدرس سه‌روزه در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم پنجشنبه ۲۶مرداد با حضور خانم خزعلی معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری، صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای هیئت امنای بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که شهر مشهدالرضا(ع) تبدیل به کانونی شده تا آموزش‌وپرورش به‌وسیله این کانون بتواند برای تمامی والدین دوره‌های مهارتی را برگزار کند و تصمیم داریم علاوه بر استان‌های ذکر شده در سایر نقاط کشور نیز این دوره‌ها را ارائه دهیم.

قراملکی با بیان اینکه این دوره‌ها سنین دبستان و دوره نخست دبیرستان را در برمی‌گیرد، گفت: عقاید و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور نخستین بخشی بود که در این دوره‌ها موردتوجه قرار گرفت و در این نیازسنجی اصلی‌ترین بحث مطالعه عناصر بوم‌شناختی و زبانی بود، همچنین به این مهم توجه شد که هیچ ناسازگاری با عناصر اقلیمی و فرهنگی نباشد و همسویی مورد تأکید قرار گرفت.

وی به برخی از موضوعات این درس‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: عشق بی‌پایان والدین به فرزندان و جهت‌دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی‌های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خودمراقبتی و... برخی از موضوعات این ۲۹درس‌نامه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->